1. Wymiana linków z innymi witrynami
Jeden z najprostszych sposobów na link building to wymiana linków z innymi witrynami. Można to zrobić poprzez wysyłanie prośby lub zaproszenia do dalszej współpracy czy przez dodawaowych treści, które inni użytkownicy będą chcieli linkować. Można to zrobić poprzez publikowanie unikalnych artykułów, publikowanie badań lub nagród i wyróżnień zdobytych przez firmę.
Jeśli wartość treści jest naprawdę wysoka, inni użytkownicy będą chcieli połączyć się z naszą witryną, aby również się do niej odwołać i udostępnić wartość, którą stworzyliśmy.
3. Udział w społecznościach online
Udział w społecznościach online, takich jak forach, grupach dyskusyjnych, czy blogach branżowych, jest świetnym sposobem na zdobycie linków do naszej witryny. Możemy zamieścić komentarz z naszą opinią, przemyśleniami, czy odpowiedzią na pytanie, a na końcu dodać link z naszą stroną.
Warto jednak pamiętać, aby nie przesadzać z ilością udostępniania swojej witryny. Nadmierna i niefachowa promocja swojej strony może zniechęcić innych użytkowników i skończyć się niepotrzebnym blokowaniem.
Słowo końcowe
Link building to ważny element pozycjonowania stron. Pomaga w zdobyciu wartościowych backlinków, co przekłada się na lepsze pozycjonowanie witryny w wynikach wyszukiwania. W kwestii pozyskiwania linków należy jednak pamiętać, że jakość jest ważniejsza niż ilość. Dlatego należy koncentrować się na tworzeniu wartości dla naszych użytkowników, a wartościowe linki pojawią się same.